Последни анализи

„Чиста Македонија“ го извалка спортот

Спортскиот амбасадор Лазаров покажа слаб дипломатски имунитет кон политиканството. Со поддршката на Граѓанската иницијатива „За заедничка Македонија“, спортскиот амбасадор Кире Лазаров покажа слаб дипломатски имунитет кон политиканството. Демократскиот капацитет на секоја власт може да се мери и по степенот на злоупотреба на спортот, кој по дефиниција треба да е вентил ...

Повеќе »

Дали се ближи крајот на дизел моторите?

Иноваторот Рудолф Дизел пред точно 125 години го пријави својот мотор за патент. Откако јавноста дозна за манипулацијата на Фолксваген со издувните гасови, дизел моторите повторно важат за големи загадувачи. Дизел моторот беше бисер на германската инженерска умешност, иако борците за животната средина го посочуваа како главен загадувач. Технологијата „BlueMotion“ ...

Повеќе »

Популизам: за народот или за политички поени?

м-р Соња Стојадиновиќ Последните 11 години Македонија е окована во аграрен, ксенофобичен и социо-економски популизам, кој не се однесува на интересите и потребите на граѓаните, туку на оние кои се повинуваат на волјата на елитата. Македонската политика (анг. Policy) и политичка сцена изобилуваат со мерки и изјави насочени кон јавноста ...

Повеќе »

Загадување и контразагадување

Гоце Трпковски Дебатата за загадениот воздух се сведува на безначајна размена на соопштенија меѓу ВМРО-ДПМНЕ и СДСМ, кои засебно можеби личат на заокружени смисловни целини, но во поширокиот контекст се само обични, дури и евтини логички замки, особено кога владејачката партија драматично изразува загриженост за загаденоста на Куманово. Дали политичарите ...

Повеќе »

Eколошки неодговорна јавна администрација

  м-р Ненад Тониќ, д.с.и. Институцијата која пред граѓаните испорачува барање да се самоограничат во користењето на автомобилите, додека самата таа непречено „ужива“ возен парк од 40-50, па и повеќе конвенционални возила, не поседува кредибилитет за испорачување на такво барање. Дотолку повеќе што во нашите услови службените возила се „приватизирани“ ...

Повеќе »

Во Македонија немаат сите пристап до тоалети

Пристапот до вода и санитација меѓу урбаните и руралните средини во Македонија не е еднаков. Пристап до безбедна вода имаат 91 отсто од населението во градските средини, а 48 отсто од населението во селата. Додека пристапот до санитација е на многу пониско ниво, односно 87 отсто во градовите и само ...

Повеќе »

Новиот модел за студентско организирање го фаворизира постоечкиот хаос

Деа Здравковска Ректорот на УКИМ Никола Јанкуловски предлага до факултетите измени во моделот на студентско организирање, спротивно на процедурите на Универзитетот. Предлогот всушност го фаворизира досегашниот модел, со ситни новини, за што се залага и актуелното раководство на Студентскиот парламент кое лани беше избрано на нерегуларани и насилни избори. Ако ...

Повеќе »

Македонскиот даночен систем ги наградува богатите, а ги казнува сиромашните

Македонскиот даночен систем всушност претставува клучниот механизам за нееднаквата распределба на доходот, со што им овозможува на богатите дополнително да се богатат, а сиромашните дополнително да осиромашуваат. Пазарот претставува најефикасниот механизам за распределба на доходот во земјите со пазарна економија. Меѓутоа, доколку распределбата на доходот се сведе само на онаа ...

Повеќе »

Македонскиот даночен систем ги наградува богатите, а ги казнува сиромашните

Македонскиот даночен систем всушност претставува клучниот механизам за нееднаквата распределба на доходот, со што им овозможува на богатите дополнително да се богатат, а сиромашните дополнително да осиромашуваат. Пазарот претставува најефикасниот механизам за распределба на доходот во земјите со пазарна економија. Меѓутоа, доколку распределбата на доходот се сведе само на онаа ...

Повеќе »

Лојалност кон државата или подаништво на партијата

д-р Ненад Живановски И покрај несомнениот успех на опозицијата на последните избори и лошиот резултат на владејачката ВМРО-ДПМНЕ, она што претставуваше големо изненадување е како после сѐ што се случи во државата во последните десетина години и после сѐ што преживеаја граѓаните од оваа власт, сѐ уште може да постои ...

Повеќе »

Употребата на социјалните медиуми во изборните кампањи

Фејсбук, Твитер и другите социјални медиуми, повеќе од кога било претходно, овозможуваат нови начини за стимулирање на граѓанското вклучување во политичкиот живот, каде изборите ја имаат централната улога. Во изборните кампањи, тие се користат за мобилизирање на поддржувачи за кандидатот или партијата, за убедување на неопределените гласачи, а не ретко ...

Повеќе »

Во училиште нема место за различните

м-р Ирена Цветковиќ Да се биде различен во Македонија е проклетство. Со оваа констатација ќе се согласи секој кој на своја кожа ја почувствувал казната и гневот на мнозинството затоа што не се препознал и претопил во него. Општествениот и политичкиот дискурс е особено непријателски кон сите различни форми на ...

Повеќе »

Уште колку животи му остануваат на балканскиот рис?

Територијата и популацијата на балканскиот рис во Македонија се намалуваат, иако тој е под целосна законска заштита, а единствената област за негова репродукција е Маврово. Најголемата опасност за рисот е уништувањето на неговите живеалишта со дозволување да се лози и да градат ски-центри и хидро-енергетски инсталации во националните паркови. Во ...

Повеќе »

Грипот изненади годинава, а снегот?

Колумна на Менче Атанасова Точи – НоваТв Надлежните неспремни го дочекаа грипот годинава.  Ги изненади.  Како и со снегот, вообичаено. Само што со снегот не видоа некој бизнис , но со грипот очигледно, да. Но, за тоа подоцна. Еве што се случува. Сезона на грип е, а во најголемиот пик на ...

Повеќе »

Приватните трговски марки освојуваат сẻ поголем пазарен удел на сметка на брендовите

Приватните трговски марки во сопственост на продажните  ланци на стока за широка потрошувачка смело навлегуваат во територијата на глобалните брендови. Преку диференцијација на асортиманот во согласност со трендовите и специфичните потреби на потрошувачот, приватните трговски марки освојуваат се поголем пазарен удел на сметка на брендовите. Според најчесто користената дефиниција за ...

Повеќе »
Close